آشنایی با انواع مونوپاد و خرید مونوپاد

خرید مونوپاد یا monopad

یکی از روش های عکس برداری که در سال های اخیر گسترش بسیاری پیدا کرده است، عکاسی سلفی (Selfieمونوپاد می باشد. در این روش، عکاس خود اقدام به عکس برداری از خود و محیط اطراف می نماید. این روش عکاسی از چنان توسعه ای برخوردار شده که واژه سلفی (Selfie) هم اکنون یکی از واژگان دیکشنری آکسفورد می باشد. در این بین ابزاری که کاربر را در ثبت عکس های سلفی به شکلی موثر یاری می کند، مونوپاد (Monopod) می باشد.

در ادامه با فروشگاه اپل 360 به ادرس http://www.apple360.ir/52-monopad که یک فروشگاه اینترنتی محصولات و لوازم جانبی اپل است همراه شوید تا ضمن آشنایی با انواع مونوپاد، از راز و رمز خرید مونوپاد مطلع شوید.

مونوپاد به چه معنا است؟

واژه مونوپاد از دو بخش مونو (Mono) به معنی "تک" و پاد(Pod) به معنی "میله" تشکیل شده است که در واقع ابزاری است که با استفاده از آن و با کمک موبایل، تبلت و یا دوربین قادر به ثبت عکس های سلفی خواهید بود.

مونوپاد از چه اجزایی تشکیل شده است؟

مونوپاد، که گاهاً به آن مونوپد نیز گفته می شود، از اجزاء و قطعات مختلفی ساخته شده که کیفیت ساخت این قطعات تضمین کننده عملکرد مطلوب مونوپاد می باشد و لذا پیشنهاد می شود در زمان خرید مونوپاد کلیه این اجزاء را به دقت بررسی کرده و بهترین مونوپاد را خریداری نمایید.

دستهخرید مونوپاد می تواند از جنس هایی نظیر پلاستیک فشرده و یا فوم ساخته شده باشد. طراحی ارگونومیک این بخش از مونوپاد تضمین کننده راحتی کار با آن می باشد.

میله: این بخش از مونوپد عموماً از آلومینیوم ساخته می شود تا وزن کمتری داشته باشد. در برخی از مونوپاد ها از آلومینیوم سری 3000 استفاده شده که از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

گیره: با استفاده از خرید مونوپاد این بخش، گوشی، تبلت و یا دوربین به مونوپاد متصل می شود. حداقل و حداکثر اندازه باز شدن گیره تعیین کننده امکان استفاده از مونوپاد برای گوشی و یا تبلت شما می باشد. بهتر است که گیره دارای پوشش ضد خش باشد تا به گوشی شما آسیب نرساند.

دکمه شاتر: فشرن این دکمه در زمان استفاده از خرید مونوپاد موجب عملکردن دوربین و ثبت عکس می شود. در برخی از مونوپاد ها دکمه شاتر روی قطعه مجزا و قابل جداسازی از مونوپاد قرار دارد. قابل جدا سازی بودن شاتر مونوپاد می تواند یک مزیت باشد، چرا که امکان استفاده از آن را حتی بدون نیاز به مونوپاد، فراهم می کند.

دکمه زوم:  در مونوپادهای حرفه ای دکمه هایی برای افزایش و یا کاهش زوم دوربین تعبیه شده است. این دکمه ها در گوشی هایی که فشردن دکمه افزایش و کاهش صدا موجب افزایش و کاهش زوم دوربین می شود، به خوبی عمل می کند در سایر گوشی ها می توان از اپلیکیشن های جانبی نظیر BTShutter استفاده نمود.

باتری داخلی: باتری به کار رفته در مونوپاد می تواند از دو نوع قابل شارژ و یا غیر قابل شارژ باشد. باتری های غیر قابل شارژ از متوسط ساعات کارکرد بالاتری برخوردارند اما پس از هربار اتمام شارژ می بایست تعویض شوند. باتری های داخلی قابل شارژ نیاز به تعویض نداشته و بعد از هر بار اتمام شارژ، می توانند مجدد شارژ شوند.

علاوه بر اجزای ذکر شده در بالا در برخی از مونوپادها اجزائی نظیر نشانگر وضعیت شارژ و یا جای پیچ جهت اتصال به سه پایه نیز وجود دارد که می تواند در مواردی کاربر داشته باشد.

معیارهای خرید مونوپاد کدامند؟

با وجود اینکه مونوپاد از تکنولوژی پیچیده ای برخوردار نمی باشد، دقت در انتخاب مونوپاد، می تواند تضمین کننده کارایی و دوام آن باشد. در ادامه برخی از معیارهای اساسی در انتخاب مونوپاد آورده شده است، که استفاده از آنها می تواند شما را در انتخاب بهترین مونوپاد موجود در بازار یاری نماید:

1.کیفیت و قیمت: کیفیت مونوپاد که عموماً با معیار دوم یعنی "قیمت مونوپاد" در تضاد است از بسیار با اهمیت بوده چرا که مونوپادهای بی کیفیت از دوام بسیار پایینی برخوردار می باشند.

2. وزن: یکی از معیارهای اساسی در انتخاب مونوپاد که کمتر مورد توجه قرار می گیرد وزن است. با توجه به اینکه مونوپاد اغلب با یک دست بکار گرفته می شود وزن زیاد آن می تواند موجب ایجاد لرزش و در نتیجه افت کیفیت عکس شود.

3. ابعاد: ابعاد کوچک مونوپاد در حالت جمع شده می تواند موجب افزایش قابلیت حمل آن شود. علاوه بر این حداکثر طول مونوپاد در حالت باز شده، معیار مهمی است که بهینه ترین طول 90 الی 110 سانتیمتر می باشد.

4. قابلیت: اینکه مونوپاد دارای قابلیت زوم، جدا سازی شاتر، امکان نصب روی سه پایه و یا باتری داخلی قابل شارژ می باشد یا خیر، از جمله معیارهایی است که در زمان خرید مونوپاد می بایست مورد توجه قرار گیرد.

5. طراحی: علاوه بر زیبایی ظاهری، طراحی ارگونومیکی دسته مونوپاد می تواند تضمین کننده راحتی کار با آن باشد.

با در نظر گرفتن این معیارها، آنچه که خرید مونوپاد از اپل 360 را جذاب می‌نماید این است که اپل 360 واردکننده مستقیم مونوپادهای عرضه شده در این فروشگاه بوده و با افتخار توانسته است با حذف تمامی واسطه‌ها و خرید مستقیم از کمپانی‌های تولیدکننده، بهترین قیمت مونوپاد را به مشتریان خود ارائه نماید.

 


می پسندم نمی پسندم
برچسب ها : , , ,

انجام پایان نامه کامپیوتر

انجام پایان نامه کامپیوتر | انجام پایان نامه فناوری اطلاعات (IT)

به طور کلی در ایران رشته کامپیوتر به  مهندسی  IT (تجارت الکترونیک، فناوری اطلاعات، مدیریت سیستم های اطلاعاتی، سیستم های چند رسانه ای، شبکه های کامپیوتری و امنیت اطلاعات)، مهندسی نرم افزار، هوش مصنوعی، شبکه، الگوریتم و محاسبات، تجارت الکترونیک، معماری کامپیوتر و سخت افزار تقسیم می شود. در موسسه ارشد یاران شریف انجام پایان نامه کامپیوتر کامپیوتر و IT در زمینه های زیر انجام می شود ( بدیهی است که برخی از انجام پایان نامه کامپیوتر ممکن است ترکیبی از زمینه های زیر باشند و به علت همپوشانی موضوعات IT  و کامپیوتر و گاهی مهندسی صنایع  از ذکر گرایش های مختلف خودداری شده و بیشتر تمرکز بر انجام پایان نامه کامپیوتر بر اساس زمینه های مختلف به روز در  این رشته هاست):

الف – هوش مصنوعی

1- داده کاوی (Data Mining):

به زبانی بسیار ساده عبارت از استخراج الگو (pattern) و یا روابط مشخص از حجم وسیعی از داده های یک پایگاه داده مشخص است که به منظور استخراج مدل، تصمیم گیری و تعمیم و پیش بینی مورد استفاده  قرار می گیرد. داده کاوی ارتباط تنگاتنگی با هوش مصنوعی، الگوریتم، الگو، یادگیری ماشین، طبقه بندی (classification  ) دارد. داده کاوی مانند بسیاری از مقوله های دیگر علم کامپیوتر باید در ارتباط با مفاهیم دیگر توضیح داده شود:

مهمترین مفاهیم مرتبط با داده کاوی را می توان مفاهیم زیر دانست:

قواعد انجمنی(Association):

به قواعد و یا ترتیباتی گفته می شود که طبق آن که صفات و ویژگی هایی که به هم آیند و مرتبط هستند در ارتباط با هم مطالعه می شوند و از طریق آن می توان روابط بین یک یا چند پدیده یا موضوع را کشف کرده و به صورت مقادیر کمی دربیاریم مثلا اگر کسی شلوار بخرد احتمالا مانتو هم میخرد. از کاربردهای آن استفاده از آن در تحلیل سبد خرید مشتریان  و تهیه نرم افزارهای پشتیبانی دهی در سایت ها است. شاخص های اطمینان و پشتیبانی اغلب با قواعد وابستگی سنجیده می شوند. برخی از روش های قواعد وابستگی عبارتند از: روش Apriori ، روش Eclat، روش FP-growth.

ترتیب یا توالی(Sequence):

منظور تکرار پذیری و توالی در زیر توالی های یک پایگاه داده است. از طریق توالی یا ترتیب می توان به نشانه ها یا علایم منجر به یک تکرار معنی دار پی برد. با مطالعه توالی در یک پایگاه داده پزشکی میتوان نشانه های تکرارپذیر منجر به پیدایش یک بیماری را کشف نمود و از آن برای پیش بینی مراحل رشد یک بیماری استفاده کرد. آنالیز توالی DNA  در علم ژنتیک و توالی خرید مشتریان برای دستیابی به الگوی خرید نمونه دیگری از استفاده از توالی در داده کاوی است. الگوریتم های مهم و پرکاربرد توالی عبارتند از: PREFIXSPAN  ،gsp ،MFS و SPADE

پیش بینی(Prediction)
طبقه بندی (classification)
خوشه بندی(Clustering)
مصور سازی(Visualization)

مهمترین نرم افزارهای مورد استفاده در انجام پایان نامه کامپیوتر  داده کاوی نرم افزارهای زیر هستند:

Matlab

Clementine

RapidMiner

Weka

برخی از مهمترین الگوریتم های مورد استفاده در  انجام پایان نامه کامپیوتر داده کاوی الگوریتم های درخت تصمیم (decision tree)، ماشین بردار پشتیبان(SVM)، الگوریتم page rank ، الگوریتم Ada Boost، الگوریتم K means، الگوریتم Naive Bayes، الگوریتم نزدیکترین همسایهKNN ، خوشه بندی فازی

2- متن کاوی (Text Mining)

3- شبکه های اجتماعی (social networks):

امروزه شبکه های اجتماعی به دلیل سهولت استفاده از اینترنت کاربران زیادی را به خود جلب کرده است. در حجم انبوه کاربران، کاربران خرابکار به دنبال اهداف سوء خود هستند. زمینه های تحقیقاتی بسیار زیادی در این حوزه تعریف می شود. به دلیل اینکه ساختار یک شبکه اجتماعی یک گراف حجیم شامل تعداد زیادی نود و یالهای ارتباطی، را نشان می دهد، بسیاری از اینها بر مبنای تحلیل های گرافی، یعنی استفاده از ویژگی های مختلفی که در گراف ها تعریف شده، و اخیرا تحلیل های هوشمند یادگیری ماشین مثل الگوریتم های داده کاوی و مدل های گرافی احتمالی تعریف می شوند.

برخی از موضوعات انجام پایان نامه کامپیوتر مشهور در شبکه های اجتماعی:

  • تجزیه و تحلیل اجتماعات خاص (Community Analysis) مثلا گروه های تروریستی: معمولا اعضای اجتماعات خاص روابط متقابل بیشتر نسبت به افراد خارج از یک گروه دارند.
  • تحلیل احساسات (Sentiment Analysis)
  • ایده کاوی (Opinion Mining)
  • مدل سازی نفوذی (Influence Modeling): هدف از این کار یافتن کاربرانی است که بشترین تاثیر را روی کاربران دیگر خواهند گذاشت.
  • توصیه های اجتماعی (Social Recommendation): مثلا توصیه لیست کتاب به دوستان یک کاربر در سایت آمازون یا پیشنهاد دوستی در تویتر یا فیسبوک
  • پخش اطلاعات و شناسایی منشا پخش آن (Information Diffusion and Provenance): مثلا تشخیص حقیقت از شایعه در شبکه های اجتماعی
  • محرمانگی و امنیت و اعتماد (Privacy, Security, and Trust)
  • شناسایی تقلب، فریب یا deception در شبکه های اجتماعی: رفتارهای فریب آمیز کاربران در شبکه به شکل های مختلف انجام میشود مثل جعل پروفایل، ساخت پروفایل هایی که هویت خارجی ندارند، مثل Sybil attack ، برای ساخت تعداد زیادی نود fake برای اهداف انتشار spam
  • شناسایی افراد تاثرگذار یا پر اهمیت در شبکه. مثلا شناسایی رهبر یک گروه.
  • یافتن گروه های پنهان یا آشکار در شبکه هاب اجتماعی
  • شناسایی پیام ها، پست های spam، کرم ها و malware ها
  • استفاده از تحلیل رفتار کاربران یا behavior analysis در هر یک از زمینه های تحقیقاتی
  • سیستم های پیشنهادگر (Recommender systems) : تحلیل شبکه به منظور ساخت سیستم های پیشنهادگر، مثل چیزی که در Facebook به شما پیشنهاد داده میشود که این افراد را میشناسید؟ یا در سایت آمازون بر حسب تاریخچه خرید برخی محصولات را به مشتری پیشنهاد می دهد
  • پیش بینی ارتباط link prediction در شبکه.
  • تشخیص review spam در سایت هایی مثل دیجی کالا برای تحلیل نظرات کاربران در مورد یک محصول خاص.

4- پردازش تصویر وگفتار و بینایی ماشین:

در موسسه ارشدیاران شریف  انجام پایان نامه کامپیوتر پردازش تصوئیر در زمینه های زیر انجام می شود:

تشخیص هویت و بیومتریک (عنبیه چشم ،اثر انگشت و ..)، تشخیص چهره و حالات چهره، ردیابی و تراکینگ اشیاء متحرک (خودرو، توپ، ماهواره، انسان و یا هر شی متحرک دیگری)، تشخیص تصادفات و ازدحام، شمارش افراد، تشخیص بیماری ها، دستکاری در تصویر و جعل سند، تشخیص عیب و نقص در تصاویر، تشخیص تقلب در اسناد، تشخیص خودرو (سرعت، تعداد، پلاک)، پنهان نگاری، فشرده سازی، تشخیص لبه، کاهش نویز تصاویر پزشکی، تشخیص سرطان ها، بازیابی تصاویر مخدوش، تشخیص حروف و عدد، تشخیص گفتار. بدیهی است که برای اهداف مختلف در انجام پایان نامه کامپیوتر پردازش تصویر و بر اساسی موضوع فیچری که باید تشخیص داده شود متفاوت خواهد بود.

5- یادگیری ماشین و  یادگیری عمیق و رباتیک

ب - مهندسی نرم افزار

انجام پایان نامه کامپیوتر در زمینه هایی مانند تست تشخیص نفوذ نرم افزار، چرخه عمر نرم افزاری، بومی سازی پروتکل ها و...

ج - شبکه(مهندسی IT  و کامپیوتر):

1- انجام پایان نامه کامپیوتر (Wireless Sensor Network) :

شبکه حسگر بی سیم شبکه ای است که متشکل از تعداد زیادي گره کوچک است. در هر گره تعدادی حسگر وجود دارد. شبکه حسگر به شدت با محیط فیزیکی تعامل دارد. از طریق حسگرها اطلاعات محیط را گرفته و از طریق عامل  ها واکنش نشان می دهد. ارتباط بین گره ها به صورت بی سیم است. هر گره بطور مستقل و بدون دخالت انسان کار می کند و نوعا از لحاظ فیزیکی بسار کوچک است و داراي محدودیت هایی در قدرت پردازش، ظرفیت حافظه، منبع تغذیه و... می باشد. این محدودیت ها مشکلاتی را به وجود می آورد که منشا بسیاری از مباحث پژوهشی مطرح در این زمینه است. این شبکه از پشته پروتکلی شبکه های سنتی پیروی می کند ولی به خاطر محدودیت ها و تفاوت های وابسته به کاربرد، پروتکل ها باید بازنویسی شوند.

زمینه­ های تحقیقاتی در شبکه­ های حسگر بی­سیم (WSN)

  1. مسیریابی
  2. امنیت
  3. ردیابی اهداف
  4. مکان یابی
  5. پوشش
  6. بازیابی پوشش
  7. تحمل پذیری خطا

ابزارهای شبیه سازی شبکه­ های حسگر بی­سیم

  1. OMNeT++ (INET, Castalia and MiXiM)
  2. Matlab
  3. NS2
  4. OPNET
  5. C++
  6. C#

 

2- انجام پایان نامه کامپیوتر(vannet):

 ونت یا شبکه اد هاک وسایل نقلیه (Vehicular ad hoc network)

شبکه ­های ونت (VANET) نوعی از شبکه های اد هاک (Ad hoc) هستند که ارتباط بین وسایل نقلیه مجاور، همچنین بین وسایل نقلیه و تجهیزات ثابتی که معمولا کنار جاده ها نصب می شوند را فراهم می آورند، هدف اصلی در شبکه های VANET ایجاد راحتی و امنیت بیشتر برای مسافران می باشد. به این منظور یک وسیله الکترونیکی در هر وسیله نقلیه نصب می شود که اتصال به شبکه Ad hoc را برای مسافران فراهم می آورد، به این ترتیب هر وسیله نقلیه ای که با تجهیزات VANET مجهز شده است بعنوان یک نود در شبکه Ad hoc ادهاک عمل می کند و می تواند پیغام های دیگران را از طریق شبکه بی سیم دریافت و یا به نودهای دیگر پیغام ارسال نماید، این پیغام ها بیشتر برای اهداف امنیتی و کنترل ترافیک به کار می روند.

زمینه­ های تحقیقاتی در شبکه­های اد هاک وسایل نقلیه (VANET)

  1. مسیریابی
  2. مکان یابی
  3. امنیت
  4. کنترل ترافیک

ابزارهای شبیه سازی شبکه­های حسگر بی­سیم

  • OMNeT++ (SUMO and VEINS)
  • Matlab
  • NS2
  • OPNET
  • C++
  • C#

 

3- محاسبات ابری(cloud computing):

4- امنیت شبکه

5- شبکه نظیر به نظیر

6- سیستم های توزیع شده و تست تشخیص نفوذ

7- امنیت نرم افزار

 منبع : http://www.arshadyaran.com/2248/%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%B1-%7C-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-(IT)

 

برای سفارش کلیک نمایید یا برای همکاری باما از این قسمت اقدام نمایید.

 

می پسندم نمی پسندم
برچسب ها : ,

بک لینک چیست

۱.بک لینک چیست ؟ هر گاه سایت یا وبلاگی، لینک سایت شما را در صفحه ای از سایت یا وبلاگ خود قرار دهد، به آن لینک داده شده به سایت شما را بک لینک backlinkshop.net می گویند

۲. بک لینک چه خاصیتهایی دارد؟ بک لینک خوب، باعث افزایش پیج رنک، افزایش رتبه کلمه کلیدی سایت شما در گوگل، افزایش محبوبیت سایت شما در گوگل می شود.

۳. آیا بک لینک ضررهایی هم دارد ؟ اگر بک لینک طبق استانداردهای گوگل ثبت نشود، باعث برخورد گوگل با سایت خاطی می شود.قبل از استفاده از بک لینک باید از سئو سایت خود اطمینان داشته باشید.

۴. استاندارد های ثبت بک لینک گوگل چیست ؟ در سایتهای مرتبط بک لینک ثبت شود. بجای درج بک لینک خالی، بک لینک باید در محتوا ثبت شود. (مثل بک لینک در سایتهای مقاله و شبکه های اجتماعی ) یکی از موارد مهم بک لینک، تنوع نوع بک لینکهاست (شبکه های اجتماعی، وبلاگ، ویکی، فروم ها و …..) شما می توانید از این خدمات برای افزایش اعتبار وب سایت خود استفاده کنید.با تهیه این پکیج ها گوگل رنک شما افزایش می یابد.

خرید بک لینک,بک لینک,فروش بک لینک
,بک لینک,بک لینک رنک ۹,بک لینک رنک ۸,بک لینک رنک ۷,بک لینک رنک ۶,بک لینک رنک ۵- خرید بک لینک قوی – خرید بک لینک ایرانی – خرید بک لینک دائمی – بک لینک ارزان

پکیج اول خرید بک لینک

 منبع : بک لینک شاپ


می پسندم نمی پسندم
برچسب ها : ,

شرکت حمل و نقل بین المللی

بهروش سریع،دریچه ای نو به دنیای تجارت

 

شرکت حمل و نقل بین المللی بهروش سریع با مسئولیت محدود با مشارکت تیمی متخصص در زمینه های ترخیص کالا ، حمل دریایی ,حمل زمینی ,حمل هوایی و ترکیبی بهترین سرویس حمل را در اختیار شما مشتریان عزیز قرار می دهد.

در دانش و صنعت حمل و نقل بین المللی ما بر این باور هستیم که اعتماد مشتریان بزرگترین سرمایه یک شرکت تلقی می شود. بهروش سریع دریچه ای نو به دنیای تجارت را به شما تاجران عزیز نشان خواهد داد با خدمات فوق العاده ای چون جلسه رایگان مشاوره ,تخفیف کرایه حمل برای تاجران خاص ,گزارش حمل آنلاین , استعلام قیمت ترخیص کالا و حمل متفاوت و مطالعه ی آنلاین در مورد هر آنچه از تجارت باید بدانید.

به صفحه اینستاگرام ما ملحق شوید و از اخبار لحظه به لحظه تجارت با خبر باشید. ترخیص کالا حمل و نقل بین المللی

 همچنین میتوانید برای اطلاعات بیشتر به قسمت تماس با ما مراجعه نمایید.

منبع : http://www.behraveshsarie.com

 


می پسندم نمی پسندم
برچسب ها : ,

تور کوش آداسی

تور کوشی اداسی

تور کوش آداسی https://www.findatour.co/fa/international-tour/turkey/kusadasi به افرادی توصیه می شود که به دنبال تفریح، آرامش و استراحت می باشند. کوش آداسی به دلیل دارا بودن بنادر تفریحی و نواحی ساحلی مطلوب، دارای جاذبه های گردشگری و تفریحی بسیاری شامل تور های آبی و قایق های تفریحی می باشد.

جاذبه های گردشگری تور کوش آداسی

از جاذبه های گردشگری  مهم آن میتوان به جزیره کبوتر و پارک آبی و ویرانه های ایفسوس اشاره نمود. همچنین بارها و رستوران های شلوغ در محله های قدیمی بسیار چشم نواز هستند.


می پسندم نمی پسندم
برچسب ها : ,

ورق عرشه فولادی

سقف‌های عرشه فولادی سقف‌هایی هستند که با استفاده از دو عنصر ورق‌های فولادی گالوانیزه ذوزنقه‌ای شکل تحتانی و برش گیرها که در این نوع سقف‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد از سایر سقف‌ها متمایز می‌شود و البته با استفاده از آرماتوربندی و بتن ریزی بر روی این ورق فولادی، این نوع سقف اجرا می‌شود. از بخش‌های اصلی سقف‌های کامپوزیت عرشه فولادی باید به تیرهای فرعی مورد نیاز در بین تیرهای اصلی سازه اشاره نمود.

ورق‌های فولادی گالوانیزه

ورق عرشه فولادی http://www.sakhtemoon.com/list/steel-deck-sheet/ مهم‌ترین مصالح به کار رفته در این نوع سقف می‌باشد که برای ساخت آن ورق عرشه فولادی گالوانیزه با ضخامت‌های ۸/۰ تا ۲/۱ میلیمتر را به وسیله دستگاه‌های Rol Forming به روش نورد سرد (Cold Forming) به حالت موجدار شکل دهی می‌کنند به صورتی که در مقطع ورق حاصله هر موج به شکل یک ذوزنقه دیده می‌شود.

مزایا

وزن کمتر این نوع سقف نسبت به سایر سقف‌های متداول در اسکلت‌های فولادی ساختمان از شاخصه‌های این نوع سقف محسوب می‌شود.[۱] در این نوع روش اجرای سقف، ورق گالوانیزه ذوزنقه‌ای شکل آجدار هم به عنوان قالب بتن ریزی عمل می‌نماید و همچنین با باقی‌ماندن در سقف نقش سازه‌ای ایفا می‌کند. کاهش بار سقف و به تبع ان کاهش وزن سازه و حذف بلوک و قالب بندی و حمل و نقل آسان سبب صرفه جویی در هزینهٔ ساختمان می‌شود.[۲] افزایش دهانه تیرریزی تا ۴ متر بدون نیاز به شمع بندی. استفاده از گل میخ‌ها که ورق به تیر جوش می‌خورد ازاستاندردترین روش‌های اجرا می‌باشد.[۳] قابلیت دپو در محل‌های محدودتر نسبت به انواع تیرچه‌ها. وجود فرورفتگی و برجستگی روی جان ورق فولادی، تنش تسلیم و مدول السیسیته ورق را ۴۷٪ نسبت به ورق صاف کاهش می‌دهد.[۴] امکان همزمان اجرا و بتن ریزی چندین سقف به صورت همزمان و در نتیجه صرفه جویی در زمان انجام پروژه. حذف میلگردهای کششی و تیرهای فرعی بهترین و مقرون به صرفه‌ترین عرض ورق ۱ متر بعد از فرمینگ می باشدکه وزرن آن حدود ۷٫۸۰۰ کلیوگرم می‌باشد.


می پسندم نمی پسندم
برچسب ها : ,

چگونه شوره ی سر را درمان کنیم+ویدئو

مقدمه ای در مورد شوره ی سر

 

شوره سر یا سبوره با پوسته‌ریزی پوست سر مشخص می‌شود که همراه با خارش و گاهی اوقات همراه با قرمزی ودلمه می‌باشد.

 

شوره سر به پوست مرده سر که مرتب ریزش می کند، گفته می شود. شوره سر میان مو جمع می شود و روی شانه ها، صورت، ابرو و لباس سرازیر می شود.پوسته‌های سفید رنگ در لابلای موها که گاهی روی شانه‌ها ریخته و از نظر زیبائی و اجتماعی ناخوشایند است.

 

شوره سر نوع خفیف درماتیت سبوروئیک می‌باشد. درماتیت سبوروئیک یا درماتیت‌ شوره‌ای‌ به ضایعات قرمز و پوسته‌دار پوست که با تولید سبوره (پوسته‌های‌ چرب‌ یا خشک‌ سفید رنگ)‌ و خارش همراه است، گفته می‌شود. این‌ بیماری‌ مسری‌ نیست‌.

 

دانه های سفید شوره موی سر زمانی که بر روی لباس ظاهر می شوند بسیار نا خوشایند و بد شکل به نظر می رسند و حس بدی را منتقل می کنند که افراد حاظرند هر راهی را برای خلاصی از آن امتحان کنند.گاها شامپوهای ضد شوره موثر هستند اما بعضی اوقات کاری از دست آنها هم برنمی آید که اینجا باید به سراغ راه و روش درمان دیگری رفت که درادامه می خوانید.شوره سر از بیماری های مزمن شایع پوست سر است که با ورقه ورقه شدن پوست روی پوست سر مشخص می شود.

 

اگر چه این مشکل مسری نیست و به ندرت شدید است، باعث خجالت فرد می شود و درمان شوره سر دشوار است. خوشبختانه این مشکل را عموما می توان کنترل کرد. موارد خفیف شوره ی سر تنها به شست و شوی روزانه با یک ماده تمیزکننده ملایم نیاز دارند. موارد شدید آن اغلب به شامپوهای داروئی جواب می دهند.

 

 

 

شوره ی سر

 

شوره سرچگونه بوجود می‌آید؟

 

علت شوره سر

پوست سر بطور طبیعی در اثر لایه لایه شدن طبقه شاخی آن لایه‌های شاخی قدیمی را ازدست داده و لایه‌های جدید جایگزین می‌گردند. درحالت عادی این سلولها ظرف ۳۰ – ۲۰ روز مراحل رشد خود را طی‌کرده و از سطح پوست به صورت سلولهای مرده به بیرون ریخته می‌شوند. درصورتیکه این روندبه شکل غیرعادی تسریع گردد، تعداد سلولهای مرده افزایش یافته و همراه باچربی و ترشحات دیگر پوست تشکیل «شوره سر» را می‌دهند.

شوره سر به حدی شایع است که برخی متخصصان آن را امری طبیعی می‌دانند.پس شوره سر در اثر جدا شدن سلول‌های خارجی پوست سر به وجود می‌آید و باید نسبت به درمان عارضه شوره سر اقدام کرد.

 

 

شوره ی سر

 

 

علائم شوره ی سر چیست؟

 

علائم شوره ی سر چیست؟

 

 

تشخیص علائم شوره سر برای بسیاری از نوجوانان و بزرگسالان کار ساده ای است، ورقه های چرب و سفید رنگ پوست مرده که روی مو و شانه ها ظاهر می شوند و احتمالا احساس خارش پوست سر. این بیماری در طول فصول پاییز و زمستان، وقتی که گرمای داخل خانه در خشکی پوست نقش دارد تشدید پیدا می کند و در طول تابستان این بیماری بهبود پیدا می کند.

نوعی از شوره سر که کلاه گهواره نام دارد که نوزادان را تحت تاثیر قرار می دهد. این اختلال که باعث پولک پولک شدن پوست سر می شود بیشتر در بین نوزادان تازه به دنیا آمده شایع است، اما در هر زمانی در طول دوره کودکی اتفاق می افتد.اگر چه این نوع شوره سر باعث نگرانی والدین می شود اما خطرناک نیست و معمولا به خودی خود و وقتی نوزاد سه ساله شد از بین می رود. علائم دیگر این مشکل شامل موارد زیر می شود:

 

  • پوست ورقه ورقه و خشکی که در آب و هوای سرد اوضاح وخیم تری پیدا می کند
  • خشکی پوست در ناحیه صورت، پیشانی، گوش یا ابرو
  • پوست ورقه ورقه در سینه یا قسمت های مودار دیگر بدن
  • نواحی چرب در پوست سر چرب یا قسمت های دیگر بدن
  • قرمزی خفیف در نواحی تحت تاثیر
  • ریزش موی موقتی

 

 

شوره ی سر

 

علت شوره ی سر چیست؟

 

علت شوره سر می توان موارد متفاوتی باشد که درا دامه به بعضی از آنها اشاره می کنیم:

 

خشکی پوست

 

خشکی پوست شایع ترین علت شوره سر است. ورقه های پوست خشک عموما کوچکتر هستند و نسبت به ورقه های پوست ناشی از علت های دیگر آن چربی کمتری دارند و احتمالا در نواحی دیگری از بدن خود مثل پا و دست علائم و نشانه های خشکی پوست را خواهید داشت.

پوست چرب خارش دار

 

این وضعیت که یکی از شایع ترین علت های شوره سر است با پوست چرب قرمز رنگی که پوشیده از ورقه های سفید یا زرد رنگ پوست سر است، مشخص می شود. این مشکل بر پوست سر و نواحی دیگری مثل ابرو، کنارهای بینی و پشت گوش ، قفسه سینه، کشاله ران و گاهی اوقات زیر بغل که سرشار از غده های چرب هستند، اثر گذار است.

شست و سوی کم مو با شامپو

 

در صورتی که به صورت منظم موهای خود را نشوئید، پوست سر شما روغن ها و سلول های پوستی را تشکیل می دهد که باعث شوره سر می شود.

بیماری های پوستی دیگر

 

افراد مبتلا به بیماری پوستی مثل اگزما، بیماری التهابی مزمن پوست یا پسوریازیس، بیماری که با ساخت شدن سلول های پوستی مرده، خشک و زبر مشخص می شود و باعث ایجاد ورقه های ضخیم می شود، دچار شوره سر می شوند.

قارچ مالاسزیا

 

این قارچ سر در پوست سر اغلب بزرگسالان وجود دارد، اما در بعضی از این افراد، این قارچ باعث التهاب پوست سر و شوره ی سر می شود. این شوره سر قارچی باعث التهاب پوست سر و رشد بیشتر سلول های پوستی می شود. سلول های پوستی اضافه می میرند و می افتند و بر روی مو یا لباس ها به صورت ورقه های سفید رنگ ظاهر می شوند. علت ملتهب شدن بعضی از پوست سرها به دلیل قارچ مالاسزیا مشخص نیست.

حساسیت به محصولات مراقبت از مو

 

گاهی اوقات حساسیت به مواد اولیه مشخص در محصولات مراقبت از مو یا رنگ مو، مخصوصا پارافنیلن دی آمین، باعث خارش سر، قرمز رنگ و ورقه ورقه شدن پوست می شود. شست وشوی مکرر مو یا استفاده از محصولات آرایشی مو نیز باعث التهاب پوست و سر و شوره سر می شوند.

 

 

شوره ی سر

 

چند نوع شوره ی سر وجود دارد؟

 

دو نوع شوره سر وجود دارد

شوره خشک و شوره مومی شکل.

شوره خشک باعث خارش می شود در این حالت پوسته های کوچک آزادانه در مو پراکنده می شوند اما شوره های مومی شکل، روی پوست سر می مانند.

شوره سر می تواند بوسیله حوله، شانه و صابون سرایت کند.
دلایل شوره سر ممکن است سوء تغذیه، کمبود روی، قارچ یا استفاده از صابون ها و شامپوهای دارای خاصیت قلیایی بالا باشند.

 

 

شوره ی سر

 

 

درمان شوره ی سر

 

 

 

 

  •  مقداری پوست لیمو را در ظرف کوچکی محتوی روغن نارگیل خیس کنید. این ترکیب را به مدت ۸ الی ۱۰ روز نگهدارید و سپس آنرا صاف کرده و به موهایتان بمالید.
  • قبل از خواب دو قاشق غذاخوری سرکه و شش قاشق غذاخوری آب داغ را ترکیب کنید. گلوله پنبه ای را داخل این ترکیب بیندازید و آنرا به پوست سر خود بمالید. صبح روز بعد، موی خود را بشویید.
  • چند قطره سرکه را به مقداری آب چغندر اضافه کنید. آنرا روی پوست بمالید. ترکیب دیگر این است که چند قطره عصاره زنجبیل به آب چغندر اضافه کنید.
  • روش موثر دیگر این است که دو قاشق غذاخوری از آب سیب تازه را به دو قاشق آب گرم اضافه کنید. این ترکیب را به پوست خود بمالید و بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه موهایتان را بشویید. این عمل را دو بار در هفته انجام دهید.
  • روغن زیتون و روغن بادام را به نسبت مساوی ترکیب کنید و حدود ۵ دقیقه روی سر بگذارید. با اولین احساس سوزش، موهایتان را بشویید.
  • شب دو قاشق غذاخوری از دانه شنبلیله را در آب، خیس کنید. صبح روز بعد این محلول را صاف و یکنواخت کنید. این محلول را به موهای سرتان بمالید. بعد از نیم ساعت سرتان را بشویید.
  • بعد از شستن سرتان با شامپو، سرتان را با سرکه سیب بشویید.
  • یک قاشق چایخوری آب لیموی تازه را بعد از شستن سر با شامپو، به عنوان نرم کننده استفاده کنید. به غیر از رفع شوره، در درخشندگی مو اثر زیادی دارد.
  • شستن موها با پودر نخود سبز و دو بار در هفته می تواند شوره سر را از بین ببرد.
  • دو قاشق غذاخوری آب را به دو تخم مرغ زده شده اضافه کنید. موهایتان را مرطوب کنید و این ترکیب را به موهایتان بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشویید.

 

 

 

شوره ی سر

 

عوامل خطر

تقریبا هر کسی می تواند شوره سر داشته باشد، اما بعضی از عوامل مشخص شما را بیشتر در معرض آن قرار می دهند:

 

سن

 

شوره سر معمولا در اوایل جوانی شروع می شود و تا میانسالی ادامه دارد. این مساله به این معناست نیست که سالخوردگان دچار شوره ی سر نمی شوند. برای بعضی از افراد، این عارضه یک مشکل دائمی است.

مرد بودن

 

با توجه به اینکه بیشتر مردان دچار این مشکل می شوند، بعضی از محققان فکر می کنند که هورمون های مردانه در بوجود آمدن این مشکل نقش دارند. مردان همچنین غده های چربی زای بزرگتری در پوست سر خود دارند که در بوجود آمدن شوره سر نقش دارد.

پوست سر و موی چرب

 

قارچ مالاسازیا باعث افزایش چربی پوست سر شما می شود. به همین دلیل، داشتن پوست و موی شدیدا جرب شما را بیشتر در معرض ابتلا به شوره سر قرار می دهد.

ارتباط شوره سر با غذا

 

در صورتی که رژیم غذایی شما فاقد غذاهای سرشار از روی، ویتامین های B یا انواع مشخصی از چربی باشد، بیشتر به این مشکل دچار می شوید.

بیماری

 

بنا به دلایل نامشخص، بزرگسالان مبتلا به بیماری های عصبی مثل بیماری پارکینسون بیشتر به شوره سر و آماس پوست سر دچار می شوند. افراد مبتلا به ایدز و افرادی که در دوره بهبودی بیماری های تنش زایی مثل حمله قلبی و سرطان و افراد مبتلا به بیماری های سیستم های ایمنی نیز بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

 


می پسندم نمی پسندم
برچسب ها : ,

درمان شگفت انگیر تیرگی زیر چشم

سیاهی اطراف و زیر چشم

 

دلایل مختلفی برای تیرگی اطراف چشم  و زیر چشم وجود دارد برخی از آن‌ها خستگی، کار زیاد، تنظیم نبودن ساعت خواب و تغذیه نامناسب خون‌رسانی نامناسب به ناحیه چشم، استرس و ناراحتی‌های کلیوی است.

پوست اطراف چشم نازک‌ترین پوستی است که در بدن وجود دارد و به همین دلیل بسیار آسیب‌پذیر است و در مقابل تحریک‌ها به سرعت واکنش نشان می‌دهد.

راهکارهایی مناسب برای از بین بردن و درمان تیرگی دور چشم و اطراف چشم ؛ با دلگرم همراه باشید.

 

 

 

 

تیرگی زیر چشم

 

مقدمه ای در مورد تیرگی زیر چشم

 

در زیر چشم محافل تیره ناخوشایندی وجود دارد که بسیاری از افراد برای پنهان کردن آن ها از محصولات آرایشی و بهداشتی که دارای مواد شیمیایی است استفاده می کنند که این امر می تواند برای پوست حساس زیر چشم مضر باشد.
برخی از راه حل های موثر طبیعی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن ها این علایم را تا حد زیادی کاهش و از عوارض آن در آینده جلوگیری کنید.

 

 

تیرگی زیر چشم

 

علل این سیاهی اطراف چشم

 

آلرژی و ناراحتی‌های کلیه می‌تواند از جمله دلایل تیره‌تر‌شدن این حلقه‌ها باشد.

البته کمبود ویتامین K ، آهن و آنتی‌اکسیدان‌ها و نیز بی‌خوابی از دیگر عوامل شایع در ایجاد این حلقه‌هاست و هرچه سن بالاتر رود با توجه به نازک‌ترشدن پوست، حلقه‌های دور چشم تیره‌تر می‌شوند.

 

 تیرگی زیر چشم

 

 

 روشهای پیشگیری از سیاهی اطراف چشم

 

 روشهای پیشگیری از سیاهی اطراف چشم

 

  • مخفی کنید. افراد جوان‌تر که با تیرگی دور چشم مواجهند، می‌توانند با کرم‌های پوشاننده استاندارد و معتبر آن را مخفی نمایند.
  • عینک بزنید. در افرادی که از عینک استفاده می‌کنند، این تیرگی کمتر به نظر می‌آید.
  • خوب و به اندازه بخوابید. توجه داشته باشید که دومین علت شایع کبودی زیر چشم اختلالات خواب است.
  • صورتتان را با آب خنک بشویید.
  • از ماسک‌های طبیعی شبانه استفاده کنید. این ماسک‌ها محیطی مغذی و مرطوب برای پوست صورت شما ایجاد می‌کنند.
  • سیگار نکشید. توجه داشته باشید سیگار بزرگ‌ترین دشمن پوست شماست.
  • مصرف نمک را کاهش دهید.
  • سبزی‌ و میوه تازه بخصوص سبزی‌های حاوی مواد آنتی‌اکسیدان مثل اسفناج بخورید.
  • ویتامین ث و آهن را به میزان کافی مصرف کنید.
  • ورزش را هیچگاه فراموش نکنید.

 

تیرگی زیر چشم

 

درمان تیرگی دور چشم و زیر چشم

 

 آب پرتغال و گلیسیرین

این عمل علاوه بر از بین بردن حلقه های تیره چشم، باعث درخشش پوست به طور کلی می شود و پوست اطراف چشم را نیز نرم و صاف تر از قبل خواهد کرد.

 

 رب گوجه فرنگی

یکی از موثرترین درمان ها برای رفع تیرگی زیر چشم است.
شما می توانید در خانه با مخلوط یک یا دو گوجه فرنگی تازه یک قاشق غذاخوری آب لیمو کمی آرد گرم و پودر زرد چوبه یک خمیر ضخیم آماده کنید و پس از ۱۰ یا ۲۰ دقیقه با آب تمیز آن را به آرامی بشوئید.
تکرار این فرآیند ۲ یا ۳ بار در هفته رنگ پوست اطراف چشم را به طور کامل از بین خواهد برد.

 

 خیار و سیب زمینی

قرار دادن برشی از خیار تازه و سیب زمینی می تواند محافل تیره چشم را تا حد زیادی کاهش دهد هم چنین شما می توانید آب خیار تاره و سیب زمینی را با کمک یک چوپ پنبه در اطراف چشم خود اعمال کنید.

 

روغن بادام

روغن بادام یک عنصر طبیعی است که برای پوست های حساس و ظریف اطراف چشم بسیار مفید است.
روغن بادام شب قبل از خواب بر چشم خود بمالید و صبح روز بعد با آب سرد آن را بشویید.

حداقل به مدت یک ماه این کار را تکرار کنید، خواهید دید که حلقه های تیره زیر چشمتان تقریباً ناپدید می شوندنه تنها باعث تسکین چشم می شود بلکه حلقه های تیره دور چشم را نیز کاهش می دهد نعناع تازه خرد شده را به مدت ۵ یا ۱۰ دقیقه روی تیرگی قرار دهید و سپس به آرامی آن را با یک پارچه تمیز و سرد پاک کنید.

 

تاثیر چای کیسه‌ای را دست‌کم نگیرید

 

یکی از روش‌های خانگی برای بهبود کبودی و سیاهی دور چشم، استفاده از چای کیسه‌ای مرطوب و سرد شده است. پس از استفاده از چای کیسه‌ای به محض آن‌که کیسه چای حرارت خود را از دست داد، آن را روی چشم‌تان بگذارید.

 

بهتر است از ۲چای کیسه‌ای به‌طور همزمان استفاده کنید و اجازه دهید تا به‌مدت ۲۰دقیقه روی چشم‌ها و ناحیه زیر چشم باقی بماند. برگ چای به‌دلیل داشتن ماده‌ای به نام «تانین» موجب بهبود سیاهی و تیرگی دور چشم شده و همین‌طور از بروز پف و تورم در این ناحیه نیز پیشگیری می‌کند. می‌توانید چای کیسه‌ای را در یخچال بگذارید و حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت آن را مصرف کنید.

 

گلاب درمانگر

 

یکی از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین نسخه‌های خانگی برای از بین‌بردن پف زیر چشم استفاده از یک دستمال نخی تمیز و آغشته کردن آن به گلاب است. این دستمال را روی صورت‌تان بیندازید، به‌گونه‌ای که چشم‌ها و ناحیه زیر آن را به‌خوبی پوشش دهد.

هر چند دقیقه یک‌بار درصورت نیاز با کمک اسپری، مقداری گلاب روی دستمال بپاشید. تکرار این روش به‌مدت یک هفته به شما کمک می‌کند که برای مدت‌ها از شر پف زیر چشم‌تان راحت شوید. علاوه بر این در طول هفته از مصرف بیش از اندازه نمک نیز پرهیز کنید زیرا نمک موجب حفظ مایعات در بافت‌های بدن شده و در نهایت منجر به بروز پف در نواحی مختلف از جمله زیر چشم می‌شود.

 

 

تیرگی زیر چشم

 

درمان سیاهی و تیرگی زیر چشم با استفاده از کرم

 

 برای چه کرم می‌خرید

 

اول از همه هدف خود را از خرید کرم دور چشم مشخص کنید مثلا کرمی برای درمان چروک‌ها می‌خواهید یا می‌خواهید سیاهی‌های زیر چشم را برطرف کنید یا می‌خواهید پف چشم‌ها را برطرف کنید و. . . کرم‌های مختلفی برای درمان مشکلات متفاوتی طراحی شده‌اند و هرکدام یک مشکل را برطرف می‌کنند.

 

همه نکاتی که باید درباره کرم‌های دور چشم بدانید

 

وقتی قرار است برای یک کرم هزینه کنید بهتر است از مواد اولیه آن مطلع شوید تا مطمئن شوید کرم را درست می‌خرید ،به همین دلیل حتما به برچسب کرم خریداری شده دقت کنید و آن را بخوانید؛ مثلا یک کرم ضدچروک و ضدپیری چشم باید حاوی موادی چون رتینوئید، کافئین، آلفاهیدروکسی اسید، آنزیم Q10 و ویتامین C باشد. کرمی هم که برای از بین بردن حلقه‌های دور چشم به کار می‌آید باید حاوی موادی چون ویتامین K یا هیدروکینون یا کافئین یا عصاره چای سبز یا رتینول باشد. توجه کنید حتما کرم شما یکی از این مواد را داشته ‌باشد.

 

کرم شب یا روز؟

 

با خود فکر کنید که قرار است چه زمان‌‌هایی از کرم خود استفاده کنید مثلا می‌خواهید در طول روز کرم بزنید یا تنها شب‌ها از کرم دور چشم‌ استفاده ‌کنید یا اینکه به دنبال کرم‌های مختلفی برای هردو این حالت‌ها هستید.

به عنوان مثال بعضی افراد کرم ضدچروک روشن کننده‌ای می‌خواهند که زیر آرایش از آن استفاده کنند اگر شما هم چنین کرمی می‌خواهید حتما باید در آن فیلترهای محافظت‌کننده در اشعه ماورای‌بنفشSPF وجود داشته باشد. البته اگرهم‌ درون کرم شما موادی چون دی‌اکساید تیتانیوم یا زینک اکساید وجود داشته باشد می‌تواند از پوست در مقابل آفتاب محافظت کند.

 

چه کرم‌هایی نخرید

 

پوست زیر چشم بسیار حساس است به همین دلیل به راحتی تحریک می‌شود و می‌تواند دچار التهاب شود پس توجه کنید حتما کرمی بخرید که هیچ‌گونه مواد عطری در آن وجود نداشته‌ باشد و PH درون آن نیز نزدیک پوست و اشک چشم باشد.

علاوه بر اینها وجود هرگونه الکل و منتول نیز می‌تواند باعث التهاب پوست شما شود. علاوه بر این بهتر است از خرید کرم‌هایی که بسته‌بندی شیشه‌ای دارند صرفنظر کنید و به دنبال کرم‌هایی باشید که در تیوب هستند. به این دلیل که بیشتر شیشه‌ها در گشادی دارند و این سبب می‌شود که کرم بیشتر در معرض هوا و نور قرار گیرد و همین موجب کم شدن کیفیت کرم و رشد بیشتر باکتری‌ها می‌شود.

 

کرم گران نخرید

 

پیشنهاد می‌کنیم خیلی به دنبال کرم‌های دور چشم گران‌قیمت نباشید، به همین دلیل اول از همه انتخاب‌های‌تان را محدود کنید و بعد بین آنها ارزان‌ترین را بخرید و اگر دیدید بعد از چند هفته فایده چندانی نداشت، یکی دیگر بخرید.

با این روش شما پول زیادی را صرف خرید محصول اول نکرده‌اید و می‌توانید به راحتی کرمی دیگر انتخاب کنید. توجه داشته باشید که هیچ گاه قیمت بالا نشانه کیفیت خوب یک محصول نیست. گاهی مارک‌های تجاری تنها به دلیل نامی که دارند از شما پول زیادی می‌گیرند. انجمن متخصصان پوست ایالات‌متحده در گزارشی گفته‌است که حتی محصولات ارزان‌‌قیمت هم می‌توانند کیفیت خوبی داشته باشند.

 

چگونه کرم را استفاده کنید

 

استفاده از کرم دور چشم نیز تکنیک‌های خاصی دارد شما باید اول از گوشه داخلی چشم‌هایتان شروع کنید و سپس به سمت بیرون حرکت کنید یا اینکه از گوشه بیرونی چشم‌ها شروع کنید و به سمت داخل بیایید تا به بینی برسید.

 

اما آیا باید روی پلک‌هایتان نیز کرم بزنید؟

 

نه لازم نیست،البته اگر اصرار دارید ضرری ندارد اما بهتر است فقط شب‌ها بزنید چون وقتی روی پلک‌ها کرم می‌زنید در طول روز کرم با مواد آرایشی مخلوط می‌شود و ممکن است وارد چشم شود و مشکلاتی را به وجود بیاورد. البته بستگی به کرم مصرفی شما هم دارد. بعضی از کرم‌ها را نباید اصلا روی پلک‌ها زد البته روی بعضی از کرم‌ها نوشته شده که روی پلک‌ها نیزمی‌توان استفاده کرد.

 

برای پف چشم‌ها چه کنید

 

پف چشم‌ها می‌تواند به دلیل واکنش‌های حساسیتی یا جمع شدن مواد مایع در زیر آن باشد. گاهی هم پف چشم‌ها به دلیل سینوس‌ها یا سندرم‌های پیش از قاعدگی است. قبل از آنکه برای پف‌چشم‌های‌تان از کرمی استفاده کنید باید بدانید مواد مرطوب‌کننده داخل این کرم‌ها می‌تواند باعث پف بیشتر زیر چشم‌ها شود.

 

کدام ضدچروک

 

وقتی می‌خواهید استفاده از کرم‌های ضدچروک را آغاز کنید بهتر است هم از کرم دورچشم و هم کرم ضدچروک صورت استفاده کنید. گاهی شنیده می‌شود که می‌گویند کرم زیرچشم از همه مهم‌تر است ولی این اصلا صحیح نیست.

کرم دور چشم هم از نظر ترکیبات مثل کرم ضدچروک صورت است فقط به دلیل نازکی و حساسی پوست دور چشم غلظت آن کمتر است. البته باید یادآوری کنیم که معمولا نمود چروک‌ها زیر چشم زودتر اتفاق می‌افتد.

 

دورچشم سیاه‌ها توجه کنند

 

برخی پزشکان هم اعتقاد دارند سیاهی دور چشم مشکلی است که بیماری محسوب نمی‌شود و یک صفت ارثی غالب است و اگر یکی از والدین به این مشکل دچار باشند معمولا نصف فرزندان آن خانواده نیز به این مشکل دچار می‌شوند. البته در بعضی از مواقع نیز والدین دچار سیاهی دور چشم نیستند

اما فرزندان آنها دچار این مشکل هستند و به دلیل ارثی بودن این مشکل درمانی دائم برای آن وجود ندارد البته مصرف بعضی کرم‌ها برای تیرگی دور چشم تا حدی مفید است اما به طور کامل این مشکل را برطرف نمی کند. توصیه می‌شود افراد از عینک آفتابی جهت محافظت از چشم و پوست اطراف چشم و پلک‌ها استفاده کنند و استفاده از مرطوب‌کننده را هم فراموش نکنند.

دور چشم درجاتی دارد و باید گفت افرادی که دارای پوستی تیره هستند معمولا تیرگی دور چشم آنها بیشتر است و سیاهی دور چشم افرادی که پوست روشنی دارند کمتر است ولی به هر صورت از آن مشکلاتی است که می‌تواند حسابی آزاردهنده باشد.

همه کسانی که این مشکل را دارند همیشه به دنبال راه‌حل‌هایی برای از بین بردن این مشکل هستند. برای از بین بردن این مشکل از راه‌حل‌های مختلفی وجود دارد. یکی از راه‌حل‌های اساسی جراحی زیبایی این قسمت است، البته با لیزر هم می‌توان این سیاهی‌ها را کمتر کرد. لیزر با تحریک و تولید کلاژن پوست را جوان می‌کند و سیاهی‌ها را از بین می‌برد، البته این روش هزینه نسبتا بالایی دارد و می‌تواند خطرهایی هم داشته باشد.

 

کرم‌های بوتاکس فایده‌ای ندارند

 

کرم‌های شبه بوتاکس از حدود ۲ تا ۳ سال پیش وارد بازار شده‌اند و سازندگان آن ادعا دارند که به جای تزریق بوتاکس به خصوص در دور چشم از این کرم‌ها استفاده کنید.

استدلال آنها این است که این کرم‌ها در عضله نفوذ و آن را فلج می‌کند اما باید بگویم که تمام مستندات علمی این کرم‌ها را رد می‌کنند و هیچ مدرکی مبنی براینکه بتوان کرم موثری از بوتاکس داشت، وجود ندارد و اصلا نمی‌توان چنین کرمی ساخت اما چون به مدت خیلی کمی در زمان مصرف عضله را منقبض و بی‌حس می‌کند فرد گمان می‌برد که تاثیر دارد و کمی چروک‌هایش کم شده در صورتی که بعد از ۲ ساعت همه چیز مثل اول می‌شود و چروک‌ها برمی‌گردند.

کرم‌های شبه بوتاکس به هیچ وجه علمی نیستند و صرفا تبلیغاتی‌اند.

 


می پسندم نمی پسندم
برچسب ها : ,

راه های بی نظیر و فوق العاده برای از بین بردن شپش سر

شپش سر چیست ؟ چگونه با آن مقابله کنیم ؟

 

 

 

 

همه ی ما تا به حال بسیار در مورد شپش سر شنیده ایم ؛اما شپش سر چیست؟چگونه آن را درمان کنیم؟در این مقاله از دلگرم شما را با شپش سر و راه های خلاصی از آن آشنا میکنیم با ما همراه باشید.

 

درمان شپش سر

 

شپش سر چیست؟

 

 

 

 

شپش حشره کوچکی به رنگ سفید مایل به خاکستری است که دارای دهانی مخصوص مکیدن خون، دو شاخک و سه جفت پای کوتاه است.

 

شپش یک انگل خارجی بدن انسان محسوب می‌شود. می‌تواند سر، بدن و عانه را آلوده کند. تخم شپش «رشک» نام دارد و بیضی شکل و سفیدرنگ و به اندازه ته سنجاق است و به مو و درز لباس‌ها می‌چسبد.

 

شپش در مو و لباس زندگی می‌کند و فقط به خاطر تغذیه روی سطح بدن می‌آید و خودش را به پوست بدن می‌چسباند و پوست را سوراخ کرده و بزاق خود را در زیر پوست تزریق نموده و با مکیدن خون، مواد زائدی را نیز از خود دفع می‌کند.

 

همین تلقیح مواد زائد و بزاق به زیر پوست منجر به ایجاد برآمدگی قرمز رنگ خارش‌داری می‌گردد.ز شپش‌ها به عنوان یک معضل بزرگ برای بشر از گذشته‌های دور یاد می شود. شپش‌ها به خصوص شپش‌های سر در موهای افراد و نزدیک به جمجمه زندگی می‌کنند. منطقه تی که شامل گردن تا قسمت بالای سر و شقیقه‌ها می باشد بهترین محل‌ها برای زندگی شپش‌ها است.

 

شپش‌ها تنها از خون انسان تغذیه می کنند. شپش بالغ برای تخم ریزی و تکثیر باید روزی دو بار از خون انسان تغذیه کند.

 

از نظر شدت و شیوع آلودگی به انواع شپش، عواملی چون سن، جنس، نژاد، وضعیت اقتصادی و اجتماعی موثر شناخته شده‌اند. آلودگی در تمام گروه‌های سنی دیده می‌شود ولی شپش سر در کودکان (سنین مدارس ابتدایی) شیوع بیشتری دارد.

 

نکته اینجاست که اگر چه به طور معمول شپش در جوامع فقیر و متراکم شایع‌تر است، ولی در شرایط همه‌گیری کلیه طبقات اجتماعی و اقتصادی جامعه را فرا می‌گیرد و حتی در جوامع چندنژادی مشاهده شده که شپش سر در سفیدپوستان شایع‌تر از سیاه‌پوستان است.

شپش سر عفونتی انگلی است که توسط انگلی به نام پدیکولوس هومانوس کاپیتیس (PEDICULUS HUMANUS CAPITIS) ایجاد می شود. شپش سر یک بیمارى انگلى است که در سراسر دنیا حتى در کشورهاى توسعه یافته نیز به وفور مشاهده مى شود. شیوع بیمارى به وضعیت اجتماعى و اقتصادى خاصى محدود نشده و در تمام سطوح جامعه یافت مى شود.

 

على رغم شیوع بیمارى در جامعه آمار دقیقى از میزان آن درکشور وجود ندارد.دختران بیش از پسران مبتلا مى شوند و بچه ها در سنین مدرسه بیشتر از بزرگسالان در معرض ابتلا هستند.

 

طول عمر این مزاحم‌هاى کوچک کمتر از ۳۰ روز است. اما هر شپش ماده‌ بین ۵۰ تا ۱۵۰ عدد تخم به جا می‌گذارد که هر کدام از این تخم‌ها در یک کپسول بسیار چسبناک قرار گرفته‌اند. این کپسول از فاصله تقریبا ۵ میلیمترى ریشه مو به مو می‌چسبد و به راحتى جدا نمی‌شود.

 

 

شپش چیست؟

 

درمان شپش سر

 

اصلی ترین راه ابتلا به شپش موی سر چیست؟

 

 

اصلی ترین راه ابتلا به شپش موی سر چیست؟

 

 

تماس مستقیم با لباس و رختخواب فرد مبتلا اصلی ترین راه ابتلا است.

استفاده از کلاه و روسری فرد مبتلا.

 

 

درمان شپش سر

 

چطور متوجه شپش در موی سر بشویم؟

 

خارش شدید و آزاردهنده سر

برجستگی های کوچک و قرمز برروی سر، گردن و شانه ها

ذره های سفید بسیار شبیه به شوره سر برروی پایه ی موها که بسختی کنده می شوند.

 

 

درمان شپش سر

 

عامل بیمارى شپش سر چیست؟

 

 

عامل بیمارى شپش سر چیست؟

 

عامل مولد بیمارى یکى از انواع شپش است که به طور اختصاصى موهاى سر را درگیر مى کند. شپش بالغ با حرکت روى سر روزانه ۴ تا ۶ تخم روى موها قرار مى دهدکه به وسیله یک اتصال محکم به موها متصل مى گردند که به نام رشک (Nit) نامیده مى شوند که به رنگ سفید و چسبیده به ساقه مو مشاهده مى شود.

 

شپش سر حشره ای بدون بال است که در سر انسان زندگی کرده ، از آن تغذیه می کند.

شپش سر تقریبا هر چهار ساعت از خون تغذیه می کند.

دارای شش پا است که طوری طراحی شده اند که قادر به چنگ زدن به مو باشد ولی توانایی پریدن ندارد. شکستن هر پا (با شانه زدن ) باعث مرگ شپش خواهد شد.

اندازه آن حدود یک تا دو میلی متر است ، به عبارتی دیگر ریز، اما قابل مشاهده است .

 

شپش ماده بالغ طی عمر حدودا یک ماهه خود ، روزانه ۴ تا ۶ تخم می گذارد. این تخم ها به مو در نزدیکی پوست سر که دما و رطوبت مناسب را داراست می چسبند و پس از ۷ روز ، شپش ها از تخم سر بیرون می آورند و طی ۳ بار پوسته ریزی به شپش بالغ تبدیل می شوند.

 

 

درمان شپش سر

 

مهمترین علائم شپش در سر

 

چیزی پوست سرتان را قلقلک می‌دهد؟!

 

شایع‌ترین علامت شپش، خارش است. اگرچه شپش بیماری خاصی ایجاد نمی‌کند اما گزش آن باعث ایجاد حساسیت روی پوست می‌شود. ممکن است بلافاصله پس از ابتلا دچار خارش نشوید. به‌خصوص اگر هجوم شپش‌ها خفیف باشد. ممکن است حتی تا ۶هفته بعد از ابتلا هم هیچ نشانه‌ای نداشته باشید. علاوه بر خارش شدید، شپش‌ها می‌توانند باعث ایجاد حس قلقلک روی سر یا بدن شوند طوری که احساس می‌کنید چیزی درحال راه رفتن روی پوست‌تان است!

به‌دنبال خاراندن پوست ممکن است زخم‌هایی هم روی آن ایجاد شود. زخم‌های حاصل از خارش جای گزش شپش می‌توانند توسط باکتری‌های روی پوست عفونی شوند. اگرچه این موضوع خیلی رایج نیست اما اگر پوست سرتان قرمز، ملتهب و دردناک شده است یا غدد لنفاوی‌تان حساس شده‌اند در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. اینها از علائم عفونت‌های پوستی هستند.

حتی گاهی‌اوقات افراد مبتلا نمی‌توانند به راحتی بخوابند. علاوه ‌براین، شپش‌ها می‌توانند باعث ایجاد برآمدگی‌های قرمز رنگ روی سر، گردن، شانه‌ها و ناحیه تناسلی شوند. تکه‌های سفید رنگ چسبیده به مو نیز تخم‌های شپش هستند و به سختی می‌توان با استفاده از شانه آنها را از روی مو جدا کرد.

 

 

درمان شپش سر

 

 تشخیص چگونه داده مى شود؟

 

شک به بیمارى اولین قدم تشخیص شپش سر است. همانطوریکه پیشتر نیز ذکر شد موارد شپش سر در تمام افراد جامعه حتى در افراد با رعایت بهداشت فردى بالا نیز ممکن است دیده شود. خارش سر بخصوص خارش بدون علت در یک کودک در سنین مدرسه باید از این جهت مورد بررسى قرار گیرد. به احتمال کم ممکن است بتوان شپش را از سر جدا کرد و با احتمال بیشتر مى تواند رشک هاى چسبیده به موى سر را یافت.

در افراد بخصوص کودکانى که ضایعات عفونى مثل زرد زخم یا ضایعات شبه اگزمایى در ناحیه سر و پشت گردن به کرات دیده مى شود احتمال وجود شپش را باید مدنظر داشت.

 

 

درمان شپش سر

 

 

 

 چگونه شپش سر را درمان کنیم؟

 

 

با توجه به اینکه شپش سر بیرون از بدن انسان فقط به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت زنده می ماند بنابراین نیازی به سم زدایی منزل با موادشیمیایی یا ضدعفونی کردن محیط دوروبر نیست.

  • معاینه تمام افراد منزل

تمام افراد کودک و بالغ موجود در خانه را نیز باید دقیقا معاینه کرد. برخی می گویند باید تمام افراد خانواده را درمان کرد زیرا در ۶ درصد موارد، افراد بدون علامت وجود دارد که از طریق آنها احتمال آلودگی مجدد وجود دارد ولی برخی می گویند فقط باید فرد آلوده را درمان کرد.

ضمنا تمام افراد فامیل را نیز که در ۴ تا ۶ هفته قبل تماس سربه سر با فرد آلوده داشته اند را نیز باید معاینه کامل کرد.

  • اقدامات عمومی

گذاشتن لباس های غیرقابل شست وشو در کیسه پلاستیکی به مدت ۲ هفته بیرون از منزل، کف اتاق ها، مکان های بازی و اثاثیه منزل را نیز باید به دقت جاروبرقی کشید تا هرگونه موی دارای تخم های زنده را برطرف کرد. البته باید به بیماران توصیه کرد که بعد از دو نوبت درمان، رشگ های باقیمانده، مرده بوده و نیازی به درمان های اضافه تری نیست.

 

الف) البسه

تمام البسه، ملحفه و روبالشی را باید با آب داغ شسته و خشک کرد. لباس های غیرقابل شست وشو را خشک شویی کرده و اتو کشید یا در خشک کن لباس قرار داد. یا این دسته از لباس ها را درکیسه پلاستیکی قرار داد و به مدت ۲ هفته در جای گرم قرار داد.

 

ب) ابزارهای مشترک

شانه و برس را نیز می توان با روش های زیر ضدعفونی کرد:

 

گذاشتن داخل ماده شپش کش به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه، یا گذاشتن در شامپوی شپش کش به مدت ۲ ساعت، یاگذاشتن در آب داغ ۶۰ درجه سانتی گراد به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه.

 

  • برداشتن تخم ها

 

الف) کوتاه کردن مو

اگر چه کوتاه کردن موی آلوده سر یا بدن باعث از بین رفتن شپش می شود ولی این نوع درمان برای اکثریت بیماران از جهت زیبایی مناسب نیست.

 

ب) برداشتن فیزیکی تخم شپش

 

با توجه به اینکه هیچ کدام از داروهای موضعی ضدشپش نیز، صد درصد تخم کش نیست و از طرفی به علت اینکه برخی مدارس نیز از ورود این افراد تا زمانی که هنوز رشگ زنده یا مرده وجود دارد ممانعت می کنند بنابراین برداشتن دستی تخم ها نیز نقش مهمی در درمان بیماری دارد ولی برای برداشتن کامل تخم ها اولا به طور متوسط ۹ ساعت وقت لازم است، ثانیا تا اندازه ای دردناک و ناراحت کننده است.

ج) سرکه

موها را با مخلوط سرکه و آب با نسبت مساوی خیس کنید و بعد از ۱۵ دقیقه با شانه های دندانه ریز شانه می کنند تا رشگ از ساقه مو جدا شود.

د) شانه مخصوص رشگ یا موچین

با این وسیله نیز می توان ۵۰ تا ۸۵ درصد تخم ها را برطرف کرد.

 

  •  برداشتن خود شپش

 

الف) خیس کردن مو

اگر چه خیس بودن موها هنگام استعمال داروی ضدشپش، احتمال مقاومت در برابر دارو را افزایش می دهد ولی از طرف دیگر خیس کردن موها و سپس شانه کردن آن با برس مخصوص هر ۳ تا ۴ روز یکبار به مدت ۲ هفته سبب افتادن راحت تر شپش ها در ۳۸ درصد موارد نیز می شود زیرا با این طریق شپش موقتا بی حرکت می شود. ولی این روش در اکثریت مواقع کارساز نیست. ضمنا شانه Robi comb نیز که با باتری کار می کند می تواند شپش ها را بکشد.

ب) ژل وازلین

می توان شب ها مقدار ۳۰ تا ۴۰ گرم وازلین استاندارد را بر تمام سطح موها و پوست سر، مالیده و کلاه پلاستیکی بر سرگذاشته و فردا صبح شست وشو کرد. البته در چنین مواردی حدود ۱۰ روز شامپوزدن پشت سر هم لازم است تا وازلین کاملا برطرف شود. این دارو تونل های تنفسی شپش بالغ را مسدود کرده، تنفس را مختل کرده و حتی منافذ درپوش تخم شپش سر را نیز مسدود می کند. ضمنا تنفس نوزادهای جوان شپش را نیز مختل می کند.

ج) مواد روغنی دیگر

در قدیم از روغن مایونز، روغن نباتی، روغن های معدنی، روغن زیتون و پمادهای مو نیز برای درمان استفاده می کردند. این مواد نیز با خفه کردن موقت یا ممانعت از تحرک آنتن ها و پاها، حرکت شپش را کندتر کرده و موجب می شوند با شانه زدن دور ریخته شوند ولی هیچ کدام کشنده شپش نیستند. ضمنا در چنین مواردی با شست وشوی سر و از بین رفتن چربی، مجددا شپش شروع به حرکت می کند.

۷) درمان های دارویی

داروی ایده آل آن است که ارزان، در دسترس، غیرسمی برای انسان، بدون آلودگی محیط زیست و دارای قدرت ایجاد مقاومت کمتری باشد. داروها به اشکال لوسیون، شامپو و کرم وجود دارند ولی دو شکل شامپو و کرم اگر چه از جهت زیبایی ظاهری مناسب ترند ولی کارایی کمتری به علت زمان تماس کمتر دارند.

با توجه به اینکه تمام داروهای ضدشپش سمی است و با مصرف بیش از حد یا مصرف نامتعارف آنها عوارضی چون تشنج ممکن است ایجاد شود بنابراین حتما باید توسط متخصص پوست تجویز شود. البته با توجه به اینکه تمام داروهای موجود، سمیت عصبی ایجاد کرده و قادرند فقط خود شپش و تخم های زنده را بکشند، بر تخم های جوان تر اثری ندارد زیرا سیستم عصبی تخم های جوان تر بعد از گذشت

۷ تا ۱۰ روز تکامل پیدا می کند بنابراین برای کشتن این عده، بهتر است کلیه درمان های تجویزشده را بار دوم و بعد از ۷ تا ۱۰ روز تکرارکرد. ضمنا بعد از هر نوبت درمان، بیمار باید از لباس جدید و تمیز استفاده کند. بعد از استفاده از داروها باید لباس ها را تعویض کرده و لباس های قبلی، حوله، ملحفه، روبالشی، کلاه، روسری و شال گردن را شست وشو و اتو کرد. شانه ها و برس ها را نیز یک لایه شپش کش مالیده و ۱۵ دقیقه بعد شست وشو کرد یا اینکه در آب داغ جوشانید. اسباب و اثاثیه منزل و کف اتاق ها را جاروبرقی کشید.

 

 

درمان شپش سر

 

 

نکات مهم در مورد دارو درمانی در شپش سر

 

نکته اول و مهمترین نکته این است که این داروها شدیدا سمی است . این داروها به هیچ عنوان خوراکی نیست . دارو را در حمام مصرف کنید و بعد از آلوده شدن دست به دارو هرگز دست را به دهن نگذارید و با دست آلوده چیزی نخورید.

شامپوهای ضد شپش بسیار مؤثر هستند.شامپوی Lindane(GBH) که در بزرگسالان بکار می رود برای اطفال و خانمهای حامله توصیه نمی شود.شامپوی Permethrin ۱% مناسب است .شامپو باید به تمام موها مالیده و ده دقیقه باقی بماند.سپس شسته و یک هفته بعد تکرار شود.این شامپو تخمها را از بین نمیبرد .

لذا بعد از آن باید با محلول حاوی نسبت مساوی از سرکه و آب و با شانه ریز موها پاک شوند. شامپوی Hegor Antipoux تخمها را نیز از بین میبرد.تمام افراد خانواده باید با هم درمان شوند. هر چه که با سر بیمار در تماس بوده(شانه، ملحفه و کلاه)باید با آب گرم ۵۵ درجه شسته شوند.وسایلی که در اثر حرارت خراب می شوند باید به مدت ۲ هفته در کیسه دربسته باقی بمانند.

 

پرمترین‌

این‌ دارو به‌ عنوان‌ داروی‌ انتخابی‌درمان‌ شپش‌ توصیه‌ شده‌ است‌ و به‌صورت‌ شامپو، محلول‌ سرشوی‌،پودر، لوسیون‌ و کرم‌ موجود است‌.

 

نحوه‌ استفاده‌ شامپو

ابتدا موها را مرطوب‌ نموده‌ سپس‌ باشامپو یا سرشوی‌ ۱ درصد موها راآغشته‌ نمایید. لازم‌ است‌ ماده‌ مورد نظرکاملا به‌ کف‌ سر و ساقه‌ مو مالیده‌ وماساژ داده‌ شود و آن‌ گاه‌ پس‌ از ۱۰دقیقه‌ شسته‌ شود. این‌ مشتقات‌ باعث‌مسمومیت‌ نمی‌شوند و اثر ابقایی‌ برموهای‌ سر دارد و تا ۱ هفته‌ در مو باقی‌می‌ماند و روی‌ رشک‌ نیز اثر کشندگی‌دارند. گاهی‌ اوقات‌ ضروری‌ است‌ که‌درمان‌ تکرار شود. در این‌ مورد نیزلازم‌ است‌ پس‌ از خشک‌ کردن‌ کامل‌موها و با استفاده‌ از روش‌ خیساندن‌ مودر سرکه‌ و شانه‌ کردن‌، رشکها را از موجدا کنید.

 

سایر فعالیتهای درمانی

 

  •  درمان‌ علامتی‌ خارش‌ پدیدآمده‌ در هر سه‌ نوع‌ شپش‌ سر، تن‌ وعانه‌ عبارت‌ است‌ از تجویز آنتی ‌هیستامینها ، مانند هیدروکسی‌زین‌، توسط پزشک‌ معالج‌
  •  در صورت‌ وجود عفونت‌ ثانویه‌باکتریال‌ باید هر چه‌ سریعتر درمان‌آنتی‌بیوتیک‌ را برای‌ حداقل‌ ۱۰ روزشروع‌ کرد.
  • وسایل‌ شخصی‌ و پوششی‌نظیر کلاه‌، روسری‌ و امثال‌ اینهابایستی‌ به‌ مدت‌ ۳۰ دقیقه‌ با آب‌جوشانده‌ شوند تا هم‌ شپش‌ و هم‌رشک‌ از بین‌ بروند و سپس‌ خشک‌شوند.
  • استفاده‌ مرتب‌ از شانه‌ دندانه‌ریز در تشخیص‌، پیشگیری‌ و درمان‌شپش‌ سر توصیه‌ می‌شود و به‌ عنوان‌یکی‌ از راههای‌ تقویت‌ بهداشت‌فردی‌ مورد استفاده‌ می‌باشد. فاصله‌دندانه‌های‌ این‌ شانه‌ باید به‌ اندازه‌ای‌باشد که‌ عملا رشک‌ را از موهای‌ سرجدا نماید.

 

درمان شپش سر با استفاده از سرکه

 

راه دیگرى نیز براى مبازه با شپش‌هاى سر وجود دارد. دو قاشق غذا خورى سرکه را در یک لیتر آب حل کنید، سپس تمام سر و موها را با این محلول خیس کنید. بعد از چند دقیقه با یک شانه دندانه ریز موها را خوب شانه کنید. محلول آب و سرکه کپسول تخم‌ها را سست می‌کند و شانه دندانه ریز به جدا کردن آنها از موها کمک می‌کند.

همه لباسها و ملافه‌هایى که با فرد شپش‌زده در ارتباط بوده‌اند باید تا حد ممکن با آب داغ شسته شوند. درجه حرارت بالاتر از ۵۱ درجه شپش‌ها را از بین می‌برد. وسایلى که قابل شستشو نیستند را می‌توان به جاى دور انداختن در یک پلاستیک در بسته به مدت دو هفته در یخچال قرار داد.

اگر فرد یا فرزندان وی دچار این مشکل شده‌است حتما دوستان و اطرافیان را از مشکل خود آگاه کنید. دلیلى براى ترس یا خجالت وجود ندارد. جلوگیرى از گسترش بیمارى از بازگشت آن به سوى فرد هم جلوگیرى می‌کند.

اما بهترین راه بیشگیرى از شپش‌زدگى، استفاده از وسایل شخصى است. وسایلتان را به کسى قرض ندهید از کسى هم قرض نگیرید.

 

در درمان شپش سر دو نکته مهم را باید همواره به خاطر داشت

 

۱- دو بار درمان به فاصله ۷ تا ۱۰ روز لازمست ، چرا که اگر چه با درمان نخست ، شپش های سر و اکثر تخم های آن از بین می روند ، اما از آنجایی که امکان سر برون آوردن آنها تا ۷ روز بعد از تخم ها وجود دارد ، لذا بهتر است به فاصله ۷ تا ۱۰ روز ، درمان مجدد انجام شود تا پیش از آنکه این شپش های جدید بالغ شده و توانایی حرکت پیدا کنند ، از بین بروند.

۲- تمام موارد تماس احتمالی باید درمان شوند، در غیر اینصورت همیشه احتمال ابتلای مجدد وجود خواهد داشت.

البته آنچه در کشور ایران برای این درمان این بیماری استفاده میشود عمدتا شامپو لیندین ۱ درصد و شامپو پرمترین ۱ درصد است . این فراورده ها برای بیش از ۴۰ سال است که مورد استفاده قرار می گیرند و غالبا غیر از عوارض نادر گذرا ، عارضه دیگری ندارند، اما مهم این است که درست مطابق آنچه توصیه شده است استفاده شده و بیش از حد مصرف نشوند، علاوه براین می بایست تمام موها بخوبی با آنها مرطوب شوند چرا که شپش سر کشته نمی شود مگر آنکه در تماس مستقیم با دارو قرار گیرد.

ضمنا مثل استفاده از هر فرآورده دارویی دیگری لازمست که در مورد مصرف در زنان باردار ، مادران شیرده و نوزادان با پزشک مشورت انجام شود.

 

 

درمان شپش سر

 

درمان شپش سر به روش گیاهی

 

 

 

 

چطور خودمان شپش سر را درمان کنیم

 

داروی شپش سر,گیاهان دارویی برای شپش سر

روغن درخت چای ضد باکتری و ضد قارچ است و در درمان شپش بسیار مفید است

 

 

روغن درخت چای

 

روغن درخت چای اسانس های طبیعی است که به طور موثر در درمان آلودگی شپش سر استفاده می شود.  این روغن ضد ویروس، ضد باکتری، ضد قارچ و در درمان شپش  بسیار سودمند است. روغن درخت چای بسیار قوی است، بنابراین با  یک قطره  روغن زیتون رقیق کنید. با توپ پنبه ای به سرتاسر پوست سر بمالید. ۱۲ ساعت بعد بشویید   ابتدا  سه بار در هفته  این کار را انجام دهید  و سپس  یک بار در هفته تا از شر آن خلاص شوید.

 

از بین بردن شپش به وسیله روغن زیتون

۱- به همه جای موهای سر خود روغن زیتون بمالید.
 
۲- موهای خود را در قسمت بالای سر خود جمع کنید و با کلاه حمام یا حوله آنها را بپوشانید. ممکن است موها چسبناک و روغنی و ناراحت کننده باشند. بنابراین می توانید حوله ای را دور گردن خود ببندازید تا این مواد را جذب کند.
 
۳- ۳ تا ۸ ساعت موهای خود را در این حالت نگه دارید. کمتر از ۳ ساعت نباشد، زیرا تحقیقات نشان داده که شپش ها می توانند تا ۲ ساعت در مایعاتی مانند روغن زیتون زنده بمانند. هر چه مدت زمان به ۸ ساعت نزدیک تر شود، میزان از بین رفتن شپش ها و موثر بودن این روش بیشتر خواهد بود.

 ۴- ظرفی پر از آب داغ و صابون آماده کنید و حوله را داخل آن قرار دهید. خود را برای دیدن شپش های مرده و تخم های آن که در آب شناور می شوند ، آماده کنید.

 

 

از بین بردن شپش سر,شپش سر در کودکان

 

 برای درمان شپش از روغن زیتون استفاده کنید

 ۵- حوله سر خود را بردارید. موهای خود را به ۴ قسمت تقسیم کنید. می توانید از سنجاق سر برای این کار استفاده کنید.

 ۶- از شانه فلزی برای شانه زدن هر قسمت از موی خود استفاده کنید. بعد از شانه زدن تمام موهای خود، شانه استفاده شده را در آب صابون قرار دهید و خوب آن را شستشو دهید تا شپش های آن کشته شوند.
 
۷- شانه زدن را تا جایی ادامه دهید که موهایتان عاری از شپش به نظر آید.
 
۸- می توانید از مواد پاک کننده برای پاک کردن روغن زیتون موهای خود استفاده کنید. سپس می توانید از شامپو برای پاک کردن کامل آن استفاده کنید.
 
۹- موهای خود را با سشوار خشک کنید. گرمای ناشی از سشوار می تواند شپش های باقی مانده احتمالی را از بین ببرد.
 
۱۰- به دقت موهای خود را بررسی کنید تا شپش های باقی مانده را پیدا کنید.
 
۱۱- این کار را هر سه روز یکبار، به مدت دو هفته اجرا کنید تا تمام شپش ها کشته شوند. طول دوره  زندگی هر شپش حدودا ۱۲ روز است. اگر این کار تکرار نشود، امکان تخم گذاری و رشد مجدد شپش ها وجود دارد.

 

 

داروی شپش سر،گیاهان دارویی برای شپش سر

 

 روغن اکالیپتوس دارای خواص ضد عفونی کننده است و برای درمان شپش مفید است

 

 

 روغن اکالیپتوس مناسب برای درمان شپش

 

روغن اوکالیپتوس از برگ های تازه  درخت اکالیپتوس استخراج شده است. روغن اکالیپتوس دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتری موثر است.  شامل ترکیباتی که به از بین بردن حشرات کمک میکند. استفاده از آن را به طور منظم به منظور خلاص شدن از شر شپش است . می توانید چند قطره از اسانس اکالیپتوس در شامپو  مخلوط کنید و پوست سر خود را به خوبی با آن بشویید. این یک راه آسان برای از بین بردن شپش است. اضافه کردن چند قطره از این روغن به آب حمام و شستشوی آن با موی سر شیوه دیگری برای دفع شپش است.

 

 داروی شپش،گیاهان دارویی برای شپش سر

 

اسانس شمعدانی به عنوان  محبوب ترین از بین برنده شپش است

 

 اسانس روغن شمعدانی برای درمان شپش

 

اسانس شمعدانی مورد استفاده برای کشتن شپش  است اسانس شمعدانی به عنوان  محبوب ترین از بین برنده شپش است . ماساژ آن  به مو و پوست سر در هنگام خواب و شستن آن در صبح ضروری است   یا چند قطره از اسانس شمعدانی به شامپو  اضافه کنید تا شپش بطور کامل از بین برود.

 

از بین بردن شپش سر,شپش سر در کودکان

 

روغن بادام برای درمان شپش سر بسیار مفید است

  

درمان شپش به وسیله بادام تلخ 

 

 

به مقدار نیاز (۵۰سی سی روغن بادام تلخ و۱۰سی سی آب)را مخلوط و بخوبی تکان می دهیم سپس مخلوط اماده شده را به نواحی سر وساقه مو مالیده وماساژ می دهیم تاتمام سطح پوست سر را بپوشاند . بهتر است محلول را شب استفاده وصبح ضمن شتشو وشانه کردن رشک ها را از موها جدا کنیم. برای اطمینان بیشتر درمان را میتوان به فاصله ۷تا ۱۰ روز بعد تکرار کرد.

 

 

از بین بردن شپش سر,شپش سر در کودکان

 

روغن چریش دارای خواص دارویی است و برای درمان شپش مفید است

 

درمان شپش سر با روغن چریش

 

روغن چریش شامل ترکیبات مختلف است که دارای خواص دارویی است چند قطره از روغن چریش  را با  روغن زیتون ترکیب کنید و با توپ پنبه  ای به پوست سر بزنید حداقل دو بار در هفته به مدت یک ماه تکرار کنید تا بطور کامل شپش درمان شود.

از بین بردن شپش سر,شپش سر در کودکان

 

مخلوط سرکه و روغن معدنی شپش سر را درمان میکند

 

   درمان شپش با سرکه

 

۱- سرکه را گرم کرده و آن را روی سر خود بمالید. حوله یا کلاهی روی سر خود بگذارید و ۳۰ دقیقه صبر کنید و بعد بشویید.
 
۲- روغن معدنی را با سرکه مخلوط کنید و آن را روی موهای خود بمالید تا شپش هایی که به سختی به موها چسبیده اند جدا شوند. می توانید روغن معدنی را از داروخانه تهیه کنید. این مخلوط شوره سر را هم برطرف می کند.

 مخلوط های بالا را هر شب روی سر خود قرار دهید تا شپش ها به طور کامل برطرف شوند. حتی بعد از برطرف شدن کامل شپش، ۳ تا ۵ روز بعد هم، از این مخلوط برای موهای خود استفاده کنید. به این دلیل که کاملا مطمئن شوید شپش ها دیگر برنمی گردند.

 

درمان شپش سر

ویدئو مربوط به شپش سر

 

 

درمان شپش سر

 

 


می پسندم نمی پسندم
برچسب ها : ,